Itt a Black Friday, de tudták, hogy ma van „Ne vásárolj semmit!" nap is?
Elsőre különösnek tűnhet, hogy ez a két, egymásnak ellentmondó világnap egybeesik. Míg az egyik az olcsó, és olykor mértéktelen vásárlás jelképe lett, addig a másik a mértékletesség és a Föld megóvásának szimbóluma. Magyarországon 2004 óta tartják meg, és bár kevesebbet hallunk róla, mégis érdemes elgondolkodni az üzenetén. Az emberek jó része egész évben fáradhatatlanul járja a plázákat és az üzleteket, hogy a legújabb, legtrendibb, legmodernebb tárgyakat szerezze be, amelyek pillanatnyi örömet okoznak. De tényleg ennyire fontos ez?
Budapest, 1949. február 25. Járókelők nézik egy cipőüzlet kirakatát. (MTI Fotó: Valner)
A Black Friday, azaz a Fekete Péntek elnevezés a ’60-as évek Amerikájából, még pontosabban Philadelphiából ered. Ez a nap eredetileg a hálaadást követő pénteket jelöli, amikor elkezdődik a karácsony előtti bevásárlási dömping. Ilyenkor tömöttek az utcák és a boltok, mindenki a hatalmas leárazások rabjává válik. Sajnos mára a „péntek”, már egy egész hétvégét, sőt hétvégéket tesz ki, így csábítva még több vevőt az üzletekbe.
Járókelők a Rákóczi úton, a Verseny Áruház előtt, ahol a téli vásár alkalmából 30-40%-kal kínálják olcsóbban a konfekcióruhákat, a cipőket és a téli ruházati termékeket. (MTI Fotó: Varga László)
Borítókép: Budapest, 1962. augusztus 7. Vásárlók a Corvin Áruház szezonvégi kiárusításán. MTI Fotó: Pálfai Gábor. Azonosító: MTI-FOTO-835859
Kedves Olvasó, folyamatosan bővülő Fotótárunkban jelenleg több mint 289 ezer fénykép közül válogathat. Ha cikkünk felkeltette érdeklődését,
ide kattintva további érdekes felvételeket talál.