A világszerte ünnepelt Kodály-módszer az egyik leghatékonyabb megoldás, hogy milliomosok legyünk. Ráadásul kétféle úton is eljuthatunk a hőn vágyott sikerek birtokába. A közvetlen út, ha a Kodály-módszeren felcseperedve, persze rengeteg gyakorlással, energiabefektetéssel áll valaki a koncertszínpadokra, majd világturnékon bezsebeli a megérdemelt siker pénzbeli ellenértékét. Másfelől, a kutatási eredmények szerint a Kodály-módszer nemcsak a zenei képességeket javítja, fejleszti a ritmusérzéket, növeli a zenei írástudást, és segíti az egyre bonyolultabb darabok előadását, hanem a gondolkodást és a matematikai készségek működését is serkenti. S mi lehet hasznosabb ezeknél korunk sikeremberének? A zene pedig egyébként is mindenki életét gazdagabbá teszi.
Kodály Zoltán zenetudós zenepedagógiai módszerei mára világszerte elterjedtek. Nevelési elveiben helyet kapott a szolmizálás, a kottaolvasás és az énekelés. Felismerte, hogy egy falusi énektanár fontosabb, mint egy operaigazgató. A zenetanítás megreformálására új iskolai tantervet és tanítási módszertant állított össze, új dalokat szerzett a gyerekek számára. Nagy hatással volt a világ ének-zenei nevelésére is. A zenei oktatók nemzetközi társasága az 1958-as konferencián ismerhette meg a módszert, amit ezután számtalan országban bevezettek, Európától Amerikáig.
BORÍTÓKÉP: Pécs, 1989. július 18. Kamarazenei próba a 20. Nemzetközi Zenei Táborban. A Jeunesses Musicales magyarországi szervezete és a pécsi Városi Tanács által megrendezett kéthetes találkozó helyszíne a Janus Pannonius Tudományegyetem Tanárképző Kara, ahol húsz európai és tengerentúli ország összesen több mint másfélszáz fiatal muzsikusa gyűlt össze. Készítette: MTI Fotó- Kálmándy Ferenc. Tulajdonos: MTVA Sajtó- és Fotóarchívum. Azonosító: MTI-FOTO-906935
Kedves Olvasó, folyamatosan bővülő Fotótárunkban jelenleg több mint 309 ezer fénykép közül válogathat. Ha cikkünk felkeltette érdeklődését, ide kattintva számos további érdekes felvételt talál.