FÉNYKÉP ELŐHÍVÁS MEGRENDELÉSE
ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK
A Nemzeti Archívum kényelmi szolgáltatásként lehetőséget nyújt arra, hogy Megrendelőink a Fotótárból “alap licence” terjedelmű felhasználási joggal megvásárolt képeket (a továbbiakban úgy is, mint “fénykép”, “fotó” vagy “felvétel”) a monobit nyomda Kft. (székhely: 1033 Budapest, Szentendrei út 95., cégjegyzékszám: 01-09-966631, a továbbiakban: Nyomda) által biztosított formában (papír, vászon), egy példányban, néhány kattintás segítségével előhívathassák.
A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény (Szjt.) 35. § (1) bekezdése értelmében természetes személy magáncélra a műről másolatot készíthet, ha az jövedelemszerzés vagy jövedelemfokozás célját közvetve sem szolgálja. Az MTVA szolgáltatásában kényelmi funkcióként csupán ajánlja a Nyomdát, és felületet biztosít a fotó megrendelését követően a Nyomdától történő azonnali előhívás-megrendelésre; az MTVA a kivitelezésből kereskedelmi, vagy egyéb bevétellel nem részesedik.
Az előhívás megrendelésével a jogviszony a Megrendelő és a Nyomda között jön létre. Jelen általános szerződési feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) a Megrendelő és a Nyomda közötti szerződés részletes feltételeit valamint a megrendelés, teljesítés folyamatának leírását tartalmazza.
A MEGRENDELÉS MENETE
- A Fotótárból “alap licence” kiválasztásával megvásárolt felvételről magáncélú másolat készítését a Fotótárból történt vásárlást követően, a „Papír” vagy a “Vászon” funkció választásával lehet megrendelni. Egy megrendelő egy képről egy másolat előhívását kérheti.
-
A megrendelés elküldésével a Fotótárból megvásárolt fotók előhívására szerződés jön létre Ön (a továbbiakban úgy is, mint Megrendelő vagy Felhasználó) és az előhívást végző Nyomda között.
Az előhívásra vonatkozó megrendelés a jelen ÁSzF rendelkezéseivel együtt érvényes és hatályos azzal, hogy az előhívott fotónak a felhasználására a Fotótár Felhasználási Feltételek változatlanul irányadóak. - Az előhívás (mint plusz szolgáltatás) kiválasztása után az adott képet a „Kosárba” opcióra kattintással helyezheti a vásárlói kosarába.
- Az összes, Ön által előhívni kívánt kép kiválasztása után a „Kosár” opcióra kattintva tekintheti át a kiválasztott képeket.
- Ön a Kosárba helyezett fotókra a „MEGRENDELÉS” gomb megnyomásával indítja el a megrendelést; ezzel (a „MEGRENDELÉS” gomb megnyomásával) magára nézve kötelezőnek fogadja el a jelen ÁSZF (valamint a fotó megvásárlására vonatkozóan a Fotótár Felhasználási Feltételek) rendelkezéseit, egyben továbblép a fizetési felületre.
- Ezt követően a „Tovább” opcióra kattintva választhat a bankkártyával történő fizetés és az egyenlegéből történő fizetés között.
-
Ezt követően a kiválasztott fizetési metódus alapján történik az ellenérték kiegyenlítése
Bankkártyás fizetés elvégzése: a rendszer átirányítja Önt a választott fizetési metódus szerinti aloldalra, ahol a kártyaadatok megadásával elvégezheti a fizetést. Sikeres fizetés után visszairányításra kerül weboldalunkra, közben pedig a megadott e-mail címre kiküldésre kerül a kép(ek) letöltési linkje, és a vásárlásról készült bizonylat.
A fizetést követően Ön a megadott e-mailcímre kapja meg a kép(ek) letöltéséhez szükséges linket. Számlát ez esetben nem küldünk, mivel korábban az egyenlegfeltöltés alkalmával már az megtörtént. -
Ön a fizetés felületen a „JÓVÁHAGYÁS” gomb „megnyomásával” zárja le a megrendelést és ezzel szerződést hoz létre Ön, mint – fizetésre kötelezett és a szolgáltatás (a kiválasztott licenc szerinti felhasználás) igénybevételére jogosult – megrendelő (vásárló), és a Nyomda, mint a szolgáltatás nyújtására kötelezett és az ellenértékre jogosult szolgáltató között, a kiválasztott Szolgáltatásra vonatkozóan.
Amennyiben az Ön megrendelésével bármilyen probléma lenne, azt a helpdesken keresztül , illetve közvetlenül a Nyomda nyomda@monobit.hu címén, ill. a +361/4390486 számon is jelezheti. - A megrendelés adatait (a megvásárolt fotó azonosító száma, a kiválasztott méret és típus, megrendelés dátuma, megrendelő neve, átvétel módja, postai szállítás esetén: szállítási cím) az Archívum 24 órán belül továbbítja a Nyomda részére.
- A Nyomda a kivitelezést átlagosan 10 munkanapon belül teljesíti a jelen ÁSZF 2.5. alpontjában foglalt kitételek szem előtt tartásával, és a megrendeléskor meghatározott átvételi módnak megfelelően (i) az előhívott képet átadja a futárszolgálatnak szállításra, vagy (ii) elhelyezi a Nyomda ügyfélszolgálatán és az ott történő átvétel lehetőségéről elektronikus úton értesíti Megrendelőt.
- Az előhívott kép a Megrendelő által kiválasztott méretű, anyagú, és kivitelezésű magáncélú másolat. Az elkészült kép hátoldalán Megrendelő megkapja a kép eredeti és nyomtatott méretének centiméterben, és felbontásának dpi-ben megadott adatait, valamint egy külön dokumentumban a kép készítőjének nevét, a kép címét, készítésének idejét és helyét, illetve a képaláírás teljes szövegét, amennyiben ezen adatok rendlkezésre állnak.
- A Nyomda az előhívott képet becsomagolja oly módon, hogy az megfeleljen a Magyar Posta Zrt. általános feltételeiben meghatározott kritériumoknak és alkalmas legyen arra, hogy az erre szerződött futárszolgálat a szállítási címre továbbíthassa. A Nyomda a szállítás-előkészítés folyamán a csomagra az MTVA-tól kapott címzésnyomatot használja, amely számára elektronikus úton kerül átadásra. Az átadott címzéshez kapcsolódó adatok a kiszállítást követően automatikusan törlődnek.
FELEK JOGAI ÉS KÖTELEZETTSÉGEI, A FELHASZNÁLÁS KORLÁTAI
- Megrendelő kötelezettséget vállal arra, hogy a megrendelt fotókat kizárólag magáncélra használja fel.
- Megrendelő tudomásul veszi, hogy a fotók (ill. amennyiben felhasználja, a kísérő szövegek) mondanivalóját, tartalmát - szereplőit - sem retusálással, sem vágással, sem számítógépes beavatkozással (pl. összemásolással) sem más módon nem változtathatja meg, valamint hogy a felhasználás során kiemelt figyelmet fordít a személyiségi jogok betartására. Megrendelő kötelezettséget vállal arra, hogy minden olyan felhasználásra, amely szerzői személyhez fűződő, vagy személyiségi jogokat érint(het), minden esetben kifejezett engedélyt kér a jogtulajdonostól.
- Megrendelő tudomásul veszi, hogy az előhívott fényképfelvételek felhasználására a Fotótár felhasználási feltételeinek rendelkezései változatlanul irányadóak.
- Megrendelő a fotó felhasználása során köteles a fotó szerzőjének nevét és a fotó forrását a szerzői jogi előírásoknak megfelelően feltüntetni. Felek megállapodnak abban, hogy együttműködnek és támogatják egymást esetleges harmadik fél jogosulatlan felhasználásának megakadályozása és megszüntetése érdekében.
- A Nyomda törekszik a megrendelés minél gyorsabb teljesítésére, de a nyomdai és szállítási kapacitások, valamint külső, szezonális hatások – pl. ünnepek miatti nagyobb postaforgalomból adódó hosszabb szállítási idő – okán a teljes kivitelezési idő változó, 3-30 naptári nap közötti. Megrendelő ezért tudomásul veszi, hogy a megrendeléstől számított 31. naptári napig késedelmes teljesítésre nem hivatkozhat, illetve amennyiben a késedelem azért következik be, mert a Megrendelő számára a futár a kézbesítést nem tudta teljesíteni – pl. a Megrendelő nem tartózkodott a megadott címen, vagy nem vette át a kézbesített csomagot –, illetve személyes átvétel igénylése esetén Megrendelő az elektronikus értesítés ellenére nem vette át az előhívott fotót a Nyomdában, a Megrendelő saját késedelmének minősül, amely a Nyomda késedelmét kizárja.
DÍJ ÉS FIZETÉSI FELTÉTELEK
- Az Ön által megrendelt szolgáltatás díja a Weboldalon a megrendelés megérkezésekor feltüntetett összeg, kivéve, ha az ott feltüntetett díj nyilvánvalóan hibás.
- A feltüntetett díj magyar forint fizetőeszközben (HUF) van megadva és tartalmazza az általános forgalmi adót.
- A megrendelt szolgáltatás díját elektronikus úton bankkártyával, vagy az előzetesen feltöltött egyenlegéből a megrendelés feladásakor fizetheti meg.
- A megrendeléssel és a díj megfizetésével Ön kifejezett előzetes beleegyezését adta ahhoz, hogy a Nyomda megkezdje a fotó előhívását és ezzel lemondott azon jogáról, hogy elálljon a szerződéstől, vagy annak lejárata előtt felmondja azt.
MEGRENDELŐ ELÁLLÁSI, FELMONDÁSI JOGA
- Jelen pontban foglalt jogok a fogyasztókra, tehát azon természetes személyekre, akik szakmájuk, önálló foglalkozásuk vagy üzleti tevékenységük körén kívül járnak el („Fogyasztó”), és az előző csoportba nem tartozó egyéb Megrendelőkre egyaránt kiterjednek.
- Törekszünk arra, hogy a Weboldalon feltüntetett valamennyi díj helyes legyen. Azonban, ha észleljük, hogy valamely díjat helytelenül adtunk meg a Weboldalon, úgy Önt erről haladéktalanul értesítjük. Ebben az esetben Ön eldöntheti, hogy újra megrendeli-e a szolgáltatást, vagy eláll a megrendeléstől. Elállás esetén visszatérítjük az Ön részére a megrendeléssel kapcsolatosan teljesített valamennyi kifizetését.
- Megrendelő tudomásul veszi, hogy a számára nyújtott szolgáltatás és az abból származó produktum olyan nem előre gyártott termék, melyet a Nyomda a Megrendelő utasítására és kifejezett kérésére állított elő, ezért elállási jogával a 45/2014 (II. 26.) Kormányrendelet 29§ (1) a) és c) értelmében nem élhet.
A NYOMDA ELÁLLÁSI JOGA
- A Nyomda fenntartja a jogot, hogy elálljon a szerződéstől, ha a megrendelt szolgáltatás bármely okból nem elérhető. Ebben az esetben email útján értesítjük, és visszatérítjük az Ön részére a megrendeléssel kapcsolatosan teljesített valamennyi kifizetését.
KELLÉKSZAVATOSSÁG
- Ön a Nyomda hibás teljesítése esetén kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
- Igényét közvetlenül a Nyomda felé kell jeleznie, erre kapcsolati adatokat a http://www.monobit.hu/kapcsolat linken találhat.
- A Nyomda szavatosságot kizárólag a gyártás során használt technológiák alkalmazására, és az átadáskor tapasztalható minőségre vállal, mint pl. anyaghiba, festékfolyás, félrenyomás, stb. Az átadás után, a felhasználás során, vagy a nem megfelelő tárolás – pl. huzamosan napfénynek kitett kép fakulása, vizesedés miatti keretvetülés, hőingadozás miatt fellépő száradás, szakadás, stb. – a Nyomda felelősséget kizárja.
- A kivitelezési hibák – esztétikai, szerkezeti problémák – jelzésére Megrendelőnek a Nyomda felé az átvételt követően 3 munkanap áll rendelkezésére.
PANASZKEZELÉS
- Szolgáltatásainkkal, illetve tevékenységünkkel kapcsolatos bármely panasz, észrevétel esetén forduljon hozzánk bizalommal email útján a weboldalon megadott helpdesken keresztül (https://nemzetiarchivum.hu/helpdesk), valamint a nyomdai kivitelezéssel kapcsolatos panasszal pedig a Nyomdához a nyomda@monobit.hu e-mailcímen.
-
Amennyiben Ön Fogyasztónak minősül és a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, vagy a panasz kezelésével Ön nem ért egyet, úgy jegyzőkönyvet veszünk fel a panaszról, amely az alábbiakat tartalmazza:
- az Ön neve, lakcíme,
- a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja,
- a panaszának részletes leírása, a bemutatott iratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke,
- nyilatkozatunk az Ön panaszával kapcsolatos álláspontunkról, amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása lehetséges,
- a jegyzőkönyvet felvevő személy és - telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz kivételével - az Ön aláírása,
- a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje,
- telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a panasz egyedi azonosítószáma.
- Szóbeli panasz esetén a jegyzőkönyvet helyben átadjuk, telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén legkésőbb a 7.4 pontban foglalt érdemi válasszal egyidejűleg megküldjük az Ön részére. Egyebekben pedig az írásbeli panaszra vonatkozóan a 7.4 pontban írtak szerint járunk el.
-
Az írásbeli panaszt a beérkezését követően harminc napon belül írásban érdemben megválaszoljuk az Ön részére. A panasz elutasítása esetén Ön első fokon a fogyasztóvédelmi, illetve piacfelügyeleti hatáskörben eljáró, Budapest Főváros Kormányhivatala Műszaki, Engedélyezési és Fogyasztóvédelmi Főosztály, Fogyasztóvédelmi Osztályához fordulhat:
Cím: 1052 Budapest, Városház u. 7.
Levelezési cím: 1364 Budapest, Pf.: 144.
Telefon: +36-1-450-2598
E-mail: fogyved_kmf_budapest@nfh.hu
-
Az Ön panaszának elutasítása esetén békéltető testülethez is fordulhat. A békéltető testület hatáskörébe tartozik a Fogyasztó és a vállalkozás közötti, a szolgáltatás minőségével, továbbá a felek közötti szerződés megkötésével és teljesítésével kapcsolatos vitás ügy bírósági eljáráson kívüli rendezése. A székhelyünk szerinti békéltető testület:
Budapesti Békéltető Testület
Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310.
Levelezési cím: 1253 Budapest, Pf.: 10.
E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu
Fax: +36-1-488-2186
Telefon: +36-1-488-2131
- A Nyomda nem vetette alá magát magatartási kódexnek.
FELELŐSSÉG
- A felelősségünk terjedelme a Weboldalon megrendelt szolgáltatások tekintetében semmilyen esetben nem haladhatja meg a szolgáltatásokért Ön által fizetett teljes díj összegét.
- A fentiektől függetlenül, jelen ÁSzF egyetlen rendelkezése sem értelmezhető úgy, mint amely korlátozná a Fogyasztókat a jogszabályok alapján megillető jogokat.
VEGYES RENDELKEZÉSEK
- Jelen Általános Szerződési Feltételekben, illetve a megrendelésben nem szabályozott kérdésekre a magyar jog szabályai az irányadóak.
- Amennyiben jelen ÁSZF bármely rendelkezése érvénytelen, jogellenes vagy végrehajthatatlan, illetve érvénytelenné, jogellenessé vagy végrehajthatatlanná válik, úgy ez nem érinti az ÁSZF egyéb rendelkezéseinek érvényességét, jogszerűségét vagy végrehajthatóságát.
- Ön a megrendelés elküldésével az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény (a továbbiakban: Infotv.) rendelkezéseivel összhangban hozzájárul a szerződéskötés (megrendelés), valamint a szolgáltatás teljesítése során a megrendelés során rendelkezésre bocsátott személyes adatai kezeléséhez. A Nyomda a megrendelés (szerződés) teljesítéséhez szükséges személyes adatait a teljesíshez szükséges mértékben kezeli, majd a személyes adatokat a teljesítést (a megrendelt előhívott fotó átvételét) követően törli.
- A szerződés (megrendelés) teljesítése során a Felek kötelesek egymással együttműködni és egymást kölcsönösen tájékoztatni. A Felek megegyeznek, hogy a megrendeléssel létrejött szerződéssel, annak teljesítésével, megszegésével, megszűnésével vagy érvénytelenségével kapcsolatban felmerülő bármely vita vagy igény esetére, amely bármelyik szerződő Fél által a békés rendezés tárgyában írott ajánlat kézhezvételétől számított 30 (harminc) napon belül békésen nem rendezhető, úgy a mindenkor hatályos polgári perrendtartásról szóló törvény értelmében járásbírósági hatáskörbe tartozó perre a (Nyomda jelenlegi székhelye szerinti) Budapesti II. és III. kerületi Bíróság illetékességét kötik ki.